Designa er unika favoritprodukt

Med tanke på att en t -shirt med tryck är världens bästa reklampelare kan man se till att ta ut svängarna rejält när det gäller att placera företagsloggan eller det centrala budskapet i så unika positioner och vinklar som möjligt för att lämna ett bestående intryck hos användaren. Naturligtvis når budskapet inte bara den eller de som använder t-shirten utan även personer i dess närhet och omgivning ser budskapet. Om man ska dela ut t-shirten som goodwill och samtidigt göra reklam kan man sticka ut på genom att till exempel använda sig av olika textiltryckstekniker. Om man låter trycka upp arbetskläder till personalen på företaget behöver man kanske hålla sig inom rimliga gränser, men man kan ändå tänka till när det gäller design och placering av såväl tryck som logga.

Olika textiltryckstekniker med unika resultat

Om man vill förmedla en särskild känsla i designen kan man använda vattenbaserat tryck där man stryker ett tunt lager färg på plagget för att uppnå en mjukare känsla. Denna teknik ger bäst effekt på ljusare plagg som till exempel pasteller. När man vill att loggan eller motivet ska stå i centrum passar plastisol-tryck bättre med tanke på att färgmatchningen är absolut bäst med denna teknik som även kallas standardiserat screentryck.

Vill man stå ut ordentligt kan man välja färgstarka flerfärgstryck med upp till sexton färger. Detta möjliggör mer avancerade tryck med både känsla och skärpa. När det gäller arbetskläder lämpar sig tekniken med transfer bäst och den används på material som polyester, softshell och nylon. Här är det en dekal som värms fast på plagget. Denna teknik är den snabbaste när det gäller till exempel orderhantering. Man kan även använda laser på till exempel pikétröjor som är populära arbetskläder. Här kan motiv och logotyper läggas över både sömmar och fickor. Det finns en hel del tekniker som avgör hur unikt resultatet blir. HD- tryck ger loggan en härlig 3D-effekt där kanterna blir skarpa och motivet extra tydligt.